Sunday, April 29, 2007

1) Τίτλος : Μουσικές Της Πόλης

2) Περιεχόμενο (εννοιολογικό), ποια ζητήματα θέτει, πώς τα διαπραγματεύεται:
Το εννοιολογικό περιεχόμενο του αρχείου αφορά σε δύο θέματα:Πρώτον, την υποβάθμιση της αίσθησης της ακοής σε σχέση με την κυριαρχούσα όραση καιΔεύτερον, τον τρόπο με τον οποίο οι ήχοι της πόλης μπορούν να αποτελέσουν μουσική σύνθεση.

3) Ζητήματα μεθοδολογίας:

Α)Πως συλλέγεται το υλικό; το υλικό συλλέγεται ηχογραφώντας σε διάφορα σημεία της πόλης

Β)Ποια είναι τα μέσα των αναπαραστάσεων που συλλέγονται (κείμενα, ήχοι, βίντεο, φωτογραφία, αντικείμενα, συνδυασμοί τους…)
στη συνέχεια, το υλικό «μεταφράζεται» σε μουσική σύνθεση, είτε μέσω μουσικών οργάνων είτε άλλων αντικειμένων που παράγουν ήχους.

Γ)Με ποιον τρόπο αλλάζει ή εμπλουτίζεται στον χρόνο; – με την αύξηση του αριθμού των ηχητικών δειγμάτων / συνθέσεων – με την ανάθεση της δημιουργίας των συνθέσεων σε διαφορετικά άτομα .Έχει δυνατότητα εμπλουτισμού στο μέλλον μιας και η πόλη είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μεταλλάσσεται και εξελίσσεται οπότε νέοι ήχοι δημιουργούνται και εντάσσονται στο ήδη υπάρχον ηχητικό περιβάλλον. Επίσης, λόγω αυτής ακριβώς της αλλαγής ενδέχεται κάποιοι από τους υπάρχοντες ήχους να εξαφανιστούν ή να αντικατασταθούν.

Δ) Πώς ταξινομούνται, ποιοι ταξινομούν; Οι συνθέσεις ταξινομούνται πάνω σε ένα χάρτη της πόλης. Η κάθε σύνθεση αντιστοιχεί στο σημείο παραγωγής του ήχου. Εμείς λαμβάνουμε τις συνθέσεις από τους δημιουργούς και τις ταξινομούμε στο χάρτη αυτό.

Ε) Σχέση με το χρήστη θεατή. Το αρχείο έχει πολλαπλή χρήση. Θέτει ερωτήματα στους κατοίκους σε σχέση με τους δεδομένους ήχους της καθημερινότητας και δημιουργεί νέο ερέθισμα στους δημιουργούς μουσικών συνθέσεων.





Σκάλες Αγίου Νικολάου

Σύνθεση (Χριστιάννα)

Πλατεία Παντοκράτορος

Σύνθεση (Χριστιάννα)

Μαιζώνος και Αγ.Νικολάου

Σύνθεση (Χριστίνα)

Αγ.Νικολάου και Αγ. Ανδρέου(σκουπιδιάρικο)

Σύνθεση (Χρήστος)

Σιδηροδρομικός Σταθμός

Σύνθεση (Χριστιάννα)

1 comment:

panos kouros said...

Οι συνθέσεις -συγκρινόμενες με τους πρωτότυπους ήχους και μόνο- δεν αποτελούν στοιχεία αρκετά για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον στον ακροατή/αναγνώστη/θεατή του αρχείου σας, γιατί δεν δημιουργούν αρκετές συσχετίσεις με την πραγματικότητα της πόλης. Δεν γίνεται φανερό πώς ο τρόπος παραγωγής τους παραπέμπει στους πρωτότυπους ήχους της πόλης.

(Ένα άλλο θέμα που δεν έχει λυθεί είναι σε ποιούς και γιατί αναθέτετε τις μουσικές συνθέσεις: ποιά είναι η σχέση που έχουν με τον τόπο.)

Θα βοηθούσε α) να δώσετε περισσότερα στοιχεία στον ακροατή/αναγνώστη/θεατή για τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος του τόπου ή των τόπων, προκειμένου να εμπλουτιστεί ο τρόπος που θα αντιληφθεί το αρχείο σας. π.χ.:

Τι είδους ήχοι καταγράφονται (με ακρίβεια);
Σε ποιά σημεία της πόλης και γιατί; ή ακόμα γιατί πολλά σημεία και όχι ένα σημείο σε διαφορετικές ώρες
Ποιά ώρα συλλέγονται;
Σε τι δραστηριότητες αντιστοιχούν αυτοί οι ήχοι.
Τι άλλα δεδομένα μπορείτε να αποκαλύψετε σε σχέση με τη διαδικασία συλλογής, εκτός από το "τεχνικό" μέρος.
Πώς σας δίνουν εναύσματα για τη δημιουργία των συνθέσεων.

β) να επανέλθετε σε κάτι που είχαμε συζητήσει παλαιότερα, δηλαδή την απόδοση των νέων ηχητικών συνθέσεων στον τόπο απ' όπου προήλθαν.